17.2.2015

Eläkeliitto
Eläkeliiton Keski-Pohjanmaan piiri ry
     23.02.2015.

Olen ollut vasta alle kuukautta Keski-Pohjanmaan piirin puheenjohtajana, mutta tapahtumia ja asiaa on ollut. Ensimmäinen tilaisuus jossa olin puheenjohtajan ominaisuudessa paikalla oli palaveri. jossa Raunin ja Tainan kanssa keskustelimme piirin asioista. Minua ilahdutti erityisesti se kun Rauni oli valmistanutl kaksi taulua joista toisen hän luovutti Tainalle ja toisen minulle muistoksi tästä tilaisuudesta. Kiitos vielä Raunille lahjasta ja ajasta jonka hän oli piirimme puheenjohtajana.

15.01. oli järjestöpäivä Hirvikoskella. Siellä oli monia uusia jäseniä ja puheenjohtajia saamassa tietoa eläkeliiton toiminnasta ja toimimisesta. Kurssin veti Kirsti Mustakallio yhdessä piirimme  toiminnanjohta- jan kanssa.

Osallistui vaimoni kanssa I alueen kirkkopyhään Perhossa 25.01. Nautimme kirkossa ja seurakuntasalissa laulaneen miesryhmän esityksestä. Seurakuntasalilla nautitun runsaan tarjoilun jälkeen saimme kuulla mielenkiintoisia esityksiä mm runon ja laulun muodossa. Oli ilo tavata uusia ja vanhoja tuttavuuksia ja kokea ystävällinen ja lämmin vastaanotto.  Kiitoksia.

Matkavastaavien koultuspäivä oli 26.01. Liljan-kartanossa. Paikalla oli aikaisemmin toimineita ja useita uusia piirimme yhdistysten matkavastaavia. Tietoa jakoi Ulla Kanninen yhdessä Tainan kanssa. Jälkeen päin saimme Ullan laatiman yhteenvedon. Kannattaa tutustua ja hyödyntää.

Piirihallitus kokoontui Kokkolassa 29.01, jossa monien asioiden joukossa oli mm "lehmä projekti ". Meillähän on liittokokous Seinäjoella kesäkuussa ja sinne on toivottu mahdollisimman monen yhdistyksen valmistamaa lehmää. Meidän piirissä tuli ratkaisuksi se, että teemme tai paremmin teetämme  "piirin lehmän ". Tämähän poikkeaa liiton alkuperäisestä suunnitelmasta sikäli, että tarkoitus oli käsittääkseni yhdistyksissä kädentaitojen ylläpitäminen valmistamalla lehmän itse.

Piirimme yhdistysten kevät kokoukset ovat alkaneet. Minulla on tarkoituksena osallistua jokaisen yhdistyksen kokoukseen tänä keväänä.  Aloitin viime viikolla ja jatkan tällä viikolla.